Wij werken aan een splinternieuwe website met o.a. al onze klantcases. Medio Q4 live!

Het effect van IOS 14 op Facebook

Het adverteren via Facebook en Instagram gaat er in de toekomst waarschijnlijk anders uitzien dan voorheen. De nieuwe IOS 14 update die reeds is uitgerold heeft namelijk een grote impact op de campagnes binnen Facebook en Instagram. Iedere IOS gebruiker krijgt namelijk de optie om trackinggegevens toe te staan of te weigeren.

IOS-14-Facebook-Ads-Apple

Wat betekent deze update voor mijn campagnes?

Wanneer jij zelf campagnes beheert binnen Facebook heeft deze IOS 14 update grote gevolgen voor de campagnes. Uit onderzoek is gebleken dat slechts 24% van de mensen op de knop allow heeft gedrukt en dus toestemming heeft gegeven voor het tracken van de persoonsgegevens. Onderstaand zal ik de gevolgen voor jouw als adverteerder uitleggen:

  1. Er kunnen nog maar 8 verschillende conversies geregistreerd worden die tevens geprioriteerd zullen moeten worden. In het verleden was dit niet zo en was dit oneindig.
  2. De attributie periode is gewijzigd van 28 naar 7 dagen, hierdoor zullen er waarschijnlijk minder conversies geregistreerd worden.
  3. Doelgroepen voor targeting worden kleiner.
  4. Vertraagde rapportage van campagne-gegevens.

en zo zijn er nog veel meer..

Wat kunnen we hier tegen doen?

Om de impact van deze update binnen IOS zoveel mogelijk te beperken is het aan te raden om de volgende stappen te doorlopen.

Facebook-Business-Manager

Verifieer je domein binnen Facebook

Om in de toekomst conversiegebeurtenissen aan te kunnen passen en te optimaliseren voor de gebeurtenissen is het aan te raden om je domein binnen Facebook te verifiëren. Hierdoor geef jij aan Facebook door dat jij de eigenaar bent van deze website. Hoe doe je dit?

Stap 1: Ga naar de Business Manager van Facebook

Stap 2: Ga naar bedrijfsinstellingen

Stap 3: Ga naar merkveiligheid en klik op domeinen

Stap 4: Volg de stappen door een domein toe te voegen en voer de gevraagde gegevens in.

Hulp nodig bij het verifiëren van je domein binnen Facebook? Wij helpen je graag.

Configureer jouw conversiegebeurtenissen

In deze stap kies je jouw belangrijkste gebeurtenissen en prioriteer je deze. Heb jij bijvoorbeeld een webwinkel? Geef dan de hoogste prioriteit aan ‘aankopen’. Hoe configureer en prioriteer jij jouw conversiegebeurtenissen?

Stap 1: Ga naar de Business Manager van Facebook

Stap 2: Ga naar gebeurtenisbeheer

Stap 3: Ga naar meting van verzamelde gebeurtenissen

Stap 4: Selecteer jouw domein en klik dan op gebeurtenissen bewerken

Stap 5: Je komt nu op een overzichtspagina waarin je jouw gebeurtenissen kunt configureren en kunt prioriteren.

Hulp nodig bij het configureren van je conversiegebeurtenissen binnen Facebook? Wij helpen je graag.

Facebook Conversion API instellen

Met de Facebook Conversie API kun je zelf data verzamelen. Deze data werd voorheen verzameld door de welbekende Facebook Pixel. Deze verzamelde data kun je uiteindelijk weer gecodeerd delen met Facebook. Op deze manier kan de Conversie API samenwerken met jouw Facebook Pixel. Op basis van deze gegevens kunnen de presentaties en metingen worden verbeterd binnen jouw advertentieaccount. Deze conversie API is trouwens volledig compatibel volgens de wetgeving (AVG).

Hoe installeer je deze conversie API?

Stap 1: Ga naar de Business Manager van Facebook

Stap 2: Ga naar gebeurtenisbeheer

Stap 3: Voeg vervolgens een gebeurtenis toe en selecteer de ‘Conversion API’

Stap 4: Volg de stappen en installeer de Conversion API binnen jouw Business Manager.

Hulp nodig bij het instellen van de Conversion API binnen Facebook? Wij helpen je graag.

Facebook advertenties inzetten voor jouw bedrijf?

Ben je benieuwd wat Facebook advertenties voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Wij zijn ervaren adverteerders die reeds een lange periode ervaring hebben met het adverteren binnen Facebook en Instagram. Zo hebben wij reeds verschillende klanten voorzien van leads en meer conversies op de webshops. Als expert op dit gebied helpen wij jou graag verder. Vraag vrijblijvend een Social Talk aan waarbij we de mogelijkheden voor jouw bedrijf gaan bespreken.

Deel deze blog!

Altijd als eerste de nieuwste updates in je inbox?

Ontvang updates en leer van de besten

Meer content