Wij werken aan een splinternieuwe website met o.a. al onze klantcases. Medio Q4 live!

Zo zet jij een Facebook retargeting campagne op!

Retargeting campagne aanmaken in Facebook Ads, Limburg, Venlo

Remarketing gebeurd veel in de wereld van social media advertising. Bij remarketing richt je jouw advertentiecampagne op diegenen die bijvoorbeeld jouw website of advertentie video al een keer eerder hebben bekeken, maar toen niet tot de gewenste conversie zijn overgegaan. Deze bezoekers kun je dan nogmaals bereiken en hen proberen te overtuigen om toch die gewenste actie uit te voeren.

Ben je benieuwd hoe jij retargeting toepast op jouw Facebook en Instagram Ads? Daar kom je achter in deze blog!

Hoe zet je zo’n retargeting campagne op?

Retargeting begint bij het aanmaken van een aangepaste doelgroep. Dit doe je onder het niveau Advertentieset. Hier klik je bij ‘Aangepaste doelgroepen’ op Nieuw > Aangepaste doelgroep. 

Aangepaste doelgroep aanmaken Facebook Ads, retargeting, Limburg, Venlo
Zo maak je een aangepaste doelgroep aan in Facebook Ads.

Nu krijg je een overzicht te zien van de bronnen die je kunt gebruiken voor je retargeting campagne. Kies één van deze bronnen en ga verder. Nu ga je beginnen met het daadwerkelijk aanmaken van een aangepaste doelgroep van een gekozen bron. Bij de meeste bronnen zie je in de eerste regel ALLE staan. Dit betekent dat je target op de mensen die één van jouw gekozen acties hebben uitgevoerd. Kies je voor ALLES, dan richt je je op de mensen die alle van jouw gekozen acties moeten hebben uitgevoerd. Extra acties voeg je toe bij het plusje. Ook kun je mensen uitsluiten op basis van bepaalde criteria. Dit betekent dat je je met jouw retargeting campagne niet wilt richten op deze mensen. Bij ‘Behoud’ moet je een gewenst aantal dagen invullen dat mensen in je doelgroep blijven nadat ze voldoen aan de criteria die je hebt opgegeven. Vul de rest van de gegevens naar je eigen wens in en klik op ‘Doelgroep maken’. Wanneer je een aangepaste doelgroep hebt aangemaakt hoef je de andere gegevens zoals geslacht, leeftijd etc. niet meer in te vullen. 

Wanneer je hebt gekozen voor jouw retargeting doelgroep kun je beginnen met het maken van de advertentie zelf. Houd er in de advertentietekst rekening mee dat de gekozen doelgroep je advertentie al eens heeft gezien. Zorg dus voor een overtuigende tekst, zodat deze personen dit keer wel tot de gewenste conversie overgaan. 

Jouw Facebookcampagnes liever uitlenen?

Zo, nu weet je hoe je een retargeting campagne opzet in Facebook Ads. Wil je jouw Facebook & Instagram advertenties liever uitlenen aan een expert? Neem dan contact met ons op. Dan bespreken we samen, onder het genot van een kopje koffie, jouw wensen!

Deel deze blog!

Altijd als eerste de nieuwste updates in je inbox?

Ontvang updates en leer van de besten

Meer content