Longtail zoekwoorden, een must voor jouw website!

Waarom het gebruik van longtail zoekwoorden gunstig is voor jouw website!

Longtail zoekwoorden uitleg

Zeventig procent van alle zoekopdrachten in Google zijn longtail zoekwoorden. Maar waar komt deze populariteit vandaan? Daar kom je achter in deze blog. 

Verder bespreken we in dit artikel de betekenis van longtail zoekwoorden, de voordelen die eraan verbonden zitten en de manier waarop je longtail zoekwoorden kunt toepassen op jouw website. 

Wat zijn longtail zoekwoorden?

Longtail zoekwoorden zijn zoekwoorden bestaande vaak uit meer dan drie woorden. Zo kan een longtail zoekwoord een woordgroep zijn, maar ook een volledige zin. In deze zinnen is vaak het woord hoe, waar, wat, wanneer of waarom terug te vinden. Dit komt omdat veel mensen letterlijke vragen intypen in Google die beginnen met een van deze woorden. 

Het tegenovergestelde van longtail zoekwoorden zijn shorttail zoekwoorden.  

Waarom zijn longtail zoekwoorden zo populair?

Een grote oorzaak van de populariteit van longtail zoekwoorden is de stijgende invloed van Voice Search. Voice Search is niets anders dan een gesproken zoekopdracht. Momenteel is maar liefst 20% van de mobiele zoekopdrachten gesproken. Er wordt verwacht dat de invloed van Voice Search alleen nog maar verder zal stijgen. 

Voice Search uitleg

De voordelen van het gebruiken van longtail zoekwoorden

Aan het gebruiken van longtail zoekwoorden zitten een aantal voordelen verbonden. Ten eerste is de doorklikratio hoger dan bij shorttail zoekwoorden. Dit komt doordat longtail zoekwoorden eerder voldoen aan datgene waar de bezoeker naar op zoek is, omdat je je richt op de vragen die hij of zij zou stellen. Een ander voordeel is dat je op longtail zoekwoorden makkelijker hoog kunt scoren in Google dan op shorttail zoekwoorden. De reden hiervan is dat lang niet iedereen zich focust op dit soort lange zoekwoorden, waardoor de concurrentie lager is dan op shorttail zoekwoorden. Het derde voordeel is dat jouw website met longtail zoekwoorden op heel veel termen kan worden gevonden. Dit komt omdat jouw website antwoord geeft op veel verschillende vragen die je bezoeker zouden kunnen gebruiken. Genoeg voordelen dus om te beginnen met het toepassen van longtail zoekwoorden op jouw website.

Maar hoe kun je deze longtail zoekwoorden het beste toepassen?

Het belangrijkste bij het toepassen van longtail zoekwoorden op jouw website is om te denken in vragen. Denk aan de vragen die je toekomstige klant zou kunnen stellen. Jouw website moet namelijk antwoord geven op deze vragen. Op deze manier zal de bezoeker op jouw website precies vinden wat ze zoeken. En dat wil je toch?

Jouw website SEO geoptimaliseerd hebben?

Na het lezen van deze blog zal je jouw website vast graag SEO geoptimaliseerd willen hebben met longtail zoekwoorden. En dat kan! Vraag vrijblijvend een Social Talk aan, dan kijken we samen naar de mogelijkheden voor jouw website. Wij helpen je graag verder! 

Deel deze blog!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Altijd als eerste de nieuwste updates in je inbox?

Ontvang updates en leer van de besten

Meer content