Het gebruiken van rijke content op je website is belangrijk om de aandacht van je websitebezoeker vast te houden. Hierbij is het nodig om te variëren in verschillende soorten content.
Maar welke soorten rijke content heb je allemaal en waarom is het belangrijk om deze content te plaatsen op je website? Daar kom je in dit artikel achter!
Wat is rijke content?
Rijke content is alle content die wordt gebruikt op een website. Door het gebruiken van verschillende content op je website speel je in op de verschillende behoeftes van je websitebezoekers. Zo leest de een liever, is de ander meer van het luisteren en houdt de ander meer van het kijken naar beelden.
Welke soorten rijke content zijn er en waarom zijn deze belangrijk?
Afbeeldingen
Google vindt het belangrijk dat er afbeeldingen worden gebruikt op een website. Dit omdat veel mensen de voorkeur geven aan het kijken naar beelden en dus visueel zijn ingesteld. Het is belangrijk om deze afbeeldingen te optimaliseren op de bestandsnaam, de alt-tag, de title tag en eventueel op de ondertitel, vaak bijschrift genoemd.

Video’s
Ook het gebruik van video’s op je website is belangrijk. Deze video’s kun je het beste eerst op YouTube zetten en daarna vanuit YouTube uploaden op je website. Zo zorg je voor een lagere laadsnelheid van je website. Ook is Google de eigenaar van Youtube. Het uploaden van je video’s op YouTube kan tot meer traffic naar je website leiden, omdat je video’s ook op dit platform hoog kunnen gaan ranken. Hierbij is het belangrijk om ook je video’s te optimaliseren, wat kan via YouTube zelf. Door het keyword terug te laten komen in de video titel en de beschrijving wordt er een link gelegd naar je webpagina door Google. En dat is precies wat je wilt!
Interactie
Als je interactie toevoegt op je website geef je jouw bezoeker de mogelijkheid om te reageren op jouw content. Deze reactie mogelijkheid neemt Google mee tijdens het ranken. Door de interactie met de bezoeker wordt het onderwerp van je webpagina als actueel gezien. Ook wordt de interactie gezien als User-Generated Content. Dit is content die is gemaakt door de websitebezoeker.
Uitgaande links
Ook uitgaande links vallen onder rijke content. Uitgaande links zijn namelijk goed voor de gebruikservaring van je bezoeker, mits je nuttige links gebruikt natuurlijk. Uitgaande links, ook wel outbound links genoemd, zijn links naar externe websites. Ook kan het gebruik van nuttige outbound links een SEO boost geven aan je website. Als je linkt naar een website met een hoge autoriteit, dus een website die veel kennis en macht heeft, geef je nuttige kennis mee aan je websitebezoeker.
Tip; zorg ervoor dat je uitgaande links altijd worden geopend in een ander tabblad. Zo verlaat jouw bezoeker niet je website, maar wordt de externe link gebruikt als extra informatie om even te bekijken.
Turbo snippet
Een turbo snippet komt op je website naar voren als je websitebezoeker met zijn muis over een linkje op je website heen gaat. Zo’n turbo snippet is een pop-up waarin meer informatie over dit linkje vermeld staat. Door het gebruik van turbo snippets op je website zal de bezoektijd van je website stijgen. Ook stijgt de gebruikservaring van je bezoeker door deze pop-up, omdat je je bezoeker extra nuttige informatie biedt.
Jouw website graag gevuld hebben met rijke content?
Wil jij het vullen van je website met rijke content graag uitbesteden aan een expert? Dan kan ik je helpen! Grow Banana maakt namelijk effectieve landingspagina’s die de aandacht van je bezoeker doet vasthouden. Wil jij liever jouw gehele website vullen met rijke content? Dan kun je terecht bij onze blauwe broer Digital Banana.
Vraag een Social Talk of Digital Talk aan met mij of mijn broer, dan kijken we samen naar de kansen voor jouw bedrijf!